Uw website is een belangrijk onderdeel van uw digitale aanwezigheid en vaak het eerste contactpunt van uw klanten met uw merk. Als zodanig is het een belangrijke plek om eraan te werken dat u de juiste dingen over uw bedrijf en producten vertelt. Inhoud is wat een website maakt of breekt – vooral als het gaat om gebruikerservaring. Hoe meer nuttige, interessante en toegankelijke inhoud u op uw site hebt, hoe gemakkelijker het voor potentiële klanten is om te begrijpen wie u bent en wat u doet. Het geeft Google ook een ander signaal over hoe nuttig uw site is vanuit een gebruikersperspectief – dus begin na te denken over hoe u inhoud het beste kunt gebruiken om mensen te helpen meer te weten te komen over wie u bent als bedrijf en wat voor soort dingen u aanbiedt als organisatie.
Maak uw site gebruiksvriendelijk
Gebruikers ervaren een website heel anders dan een gedrukte brochure. Dit betekent dat u goed moet nadenken over hoe uw online inhoud moet worden gestructureerd en gepresenteerd. De organisatie van de informatie op uw website is een van de belangrijkste dingen om goed te doen. Het is ook iets dat een enorme impact heeft op de algemene gebruikerservaring. Daarom is het raadzaam om een ervaren digitaal marketingbedrijf in te huren dat samen met u kan werken aan een goed georganiseerde lay-out voor uw website. Als uw website moeilijk te navigeren is of een rommelig ontwerp heeft, zullen klanten minder snel de moeite nemen om uw aanbod te verkennen. Daarom is het belangrijk om ervoor te zorgen dat uw website gebruiksvriendelijk is en zo is ontworpen dat mensen gemakkelijk de informatie kunnen vinden die ze zoeken.
Creëer nuttige inhoud
Hoewel u er zeker voor wilt zorgen dat uw website er goed uitziet en gemakkelijk te navigeren is vanuit het oogpunt van design, wilt u er ook voor zorgen dat uw site vol staat met nuttige en interessante inhoud. Nuttige en interessante inhoud helpt uw website beter te scoren in zoekmachines, maar helpt uw potentiële klanten ook te begrijpen wat u doet en hoe u hen zou kunnen helpen. De truc hier is om na te denken over hoe de inhoud die u op uw site maakt mensen kan helpen die mogelijk geïnteresseerd zijn in uw producten of diensten. Probeer nuttige, nuttige inhoud te creëren, zoals: – Explainer video’s die vertellen over de verschillende aspecten van uw producten of diensten. – Blog posts of artikelen (al dan niet diepgaand) die nuttige informatie bieden aan uw potentiële klanten. – Educatieve gidsen en hulpmiddelen die uw lezers helpen meer te weten te komen over hun uitdagingen. Deze kunnen de vorm aannemen van grafieken, diagrammen, infographics of andere visuele elementen.
Laat uw producten en diensten zien
Zorg ervoor dat de producten en diensten die u aanbiedt gemakkelijk te vinden zijn. Dit betekent dat u een duidelijk navigatiemenu op uw website maakt waarmee mensen gemakkelijk het aanbod kunnen verkennen. Dit betekent ook dat u afbeeldingen van uw producten en diensten op uw site plaatst. Mensen willen graag zien hoe dingen er in het echt uitzien – niet alleen erover lezen. Met afbeeldingen op uw site kunnen virtuele bezoekers zich een beter beeld vormen van uw aanbod. Het geeft Google ook een ander signaal over hoe nuttig uw site is – omdat het betekent dat u waarschijnlijk echte, authentieke afbeeldingen van uw producten of diensten op uw site hebt. Het is ook een goed idee om te zorgen voor rich snippets op uw site. Een rich snippet is een vak dat bovenaan de resultaten van uw zoekmachine verschijnt. Hiermee kunt u extra details over uw producten of diensten toevoegen. Dit is een geweldige manier om op te vallen in de zoekresultaten en het kan u ook helpen om meer bezoekers te converteren.
Laat zien wie u bent als bedrijf
Naast het tonen van uw producten en diensten, wilt u er ook voor zorgen dat u uw bedrijf als geheel laat zien. Dit betekent dat u zaken als bedrijfswaarden, bedrijfsgeschiedenis en een missie op uw site zet. Deze informatie helpt mensen te begrijpen wat voor soort organisatie u bent en wat u hoopt te bereiken als bedrijf. Met dit soort informatie op uw site kunnen mensen op een emotioneler niveau met uw bedrijf omgaan. Zo kunnen ze de waarden waar u voor staat, de uitdagingen die u als bedrijf hebt overwonnen en de doelen die u als organisatie nastreeft beter waarderen.
Voeg een blog toe aan uw website.
Een van de beste manieren om inhoud voor uw site te genereren is het toevoegen van een blog. Een blog is een geweldige manier om extra inhoud aan uw site toe te voegen en stelt u in staat regelmatig verse inhoud te publiceren. Dit is een geweldige manier om mensen terug te laten komen naar uw site, nieuwe inhoud te genereren en nieuwe leads en verkoopkansen te genereren. Een blog is ook een geweldig middel om uw merk op te bouwen en uw klanten te voorzien van nuttige inhoud. U kunt uw blog gebruiken om: – Tips en advies te delen over uw branche of gerelateerde branches – Experts of interessante personen te interviewen – Plaats interessante verhalen van uw team – Creëer visuele inhoud met afbeeldingen, video’s of andere graphics
Laat de cultuur van je bedrijf zien.
Uw website is een uitstekende plek om enkele elementen te tonen die de cultuur van uw bedrijf vormen. Dit kan alles zijn van bedrijfswaarden en missieverklaringen tot de namen en functietitels van uw managementteam. Dit is een goede manier om uw potentiële klanten de cultuur van uw bedrijf en de werkwijze van uw medewerkers te laten zien. Dit kan door middel van foto’s en afbeeldingen op uw website, de namen van uw teamleden en hun functienamen, de waarden van uw bedrijf, of de missie van uw organisatie. Dit is een geweldige manier om uw klanten de cultuur van uw bedrijf te laten zien en hen te helpen u beter te leren kennen.
Een laatste woord
Met alle verschillende aspecten van uw digitale marketingstrategie kan het gemakkelijk zijn om de inhoud van uw website over het hoofd te zien. Het is echter belangrijk om dit belangrijke stuk van uw digitale aanwezigheid niet te vergeten. Een van de beste manieren om ervoor te zorgen dat uw website een succes wordt, is door zo snel mogelijk te beginnen met het plannen van uw inhoud. Hoe eerder u begint met brainstormen en het creëren van inhoud voor uw website, hoe meer tijd u heeft om ervoor te zorgen dat de stukken perfect zijn en voldoen aan al uw zakelijke doelstellingen en verwachtingen.