De consument van vandaag verwacht dat hij tijdens het surfen op internet wordt vermaakt en geïnformeerd. Ze willen websites die responsief zijn, snel laden en boeien – een site die niet aanvoelt als een site. Om aan de behoeften van de hedendaagse digitale consument te voldoen, moeten merken websites maken met een hoge gebruikersbetrokkenheid die een positieve merkervaring creëren door middel van media-inhoud. Er zijn zoveel verschillende manieren waarop uw website leuker kan worden gemaakt voor bezoekers, en het toevoegen van media-inhoud is een geweldige manier om dat te doen. Hoogwaardige media-inhoud op uw website kan gebruikers een beter idee geven van wat u hen te bieden heeft, hun ervaring verbeteren en zelfs de conversie verhogen. Lees verder voor meer details over waarom goede media-inhoud beter werkt op uw site.
Goede media-inhoud helpt het vertrouwen van de consument op te bouwen.
Media-inhoud kan het verschil maken tussen een consument die uw merk wel of niet vertrouwt. Het kan helpen uw product of dienst uit te leggen, wat het voor consumenten gemakkelijker kan maken een aankoopbeslissing te nemen. Als mensen meer informatie kunnen krijgen over uw product of dienst, kunnen ze meer vertrouwen hebben in hun beslissing om bij u te kopen. Als u naast een website ook een fysieke winkel hebt, kan media-inhoud mensen ook helpen een beter beeld te krijgen van hoe het is om bij u te winkelen. Klanten kunnen misschien niet elke dag in uw winkel winkelen, maar een bezoek aan uw website kan hen dezelfde ervaring geven als in de winkel – met de extra bonus dat ze online kunnen vergelijken.
Goede media-inhoud verhoogt de zichtbaarheid van uw merk.
Zichtbaarheid is heel belangrijk voor uw merk. Het kan uw merk helpen synoniem te worden met de sector waarin het actief is. Media-inhoud kan de zichtbaarheid van uw merk vergroten bij klanten die misschien nog nooit van uw merk hebben gehoord. Als u samenwerkt met het juiste mediabedrijf, kunnen zij ervoor zorgen dat de media-inhoud die zij produceren voor uw website uw merknaam bevat. Als mensen uw merknaam zien in hoogwaardige media-inhoud, kan dat hun interesse wekken en ertoe leiden dat ze meer te weten komen over uw producten of diensten. In het beste geval kan de media-inhoud viraal gaan, waardoor uw zichtbaarheid nog verder toeneemt.
Goede media-inhoud kan het engagement en de conversie verhogen.
Goede media-inhoud kan de betrokkenheid verhogen. Als klanten betrokken zijn bij wat ze lezen of bekijken op uw site, zullen ze waarschijnlijk langer op uw site blijven. Betrokkenheid kan ook de conversie verhogen. Als klanten meer betrokken zijn bij uw website, is de kans groter dat ze een aankoop doen op uw site. Vergeet niet dat mensen die uw site bezoeken een probleem proberen op te lossen. Misschien zijn ze op zoek naar informatie over uw product of dienst, of proberen ze te beslissen of uw product voor hen geschikt is. Media-inhoud kan helpen vragen te beantwoorden en tegelijkertijd hun nieuwsgierigheid wekken om meer te weten te komen.
Waarom is goede media-inhoud zo belangrijk?
We hebben al besproken hoe goede media-inhoud kan helpen het vertrouwen van de consument op te bouwen, de zichtbaarheid van uw merk te vergroten, het engagement en de conversie te verhogen en zelfs uw website meer als een merk te laten aanvoelen. Dit zijn allemaal belangrijke redenen waarom goede media-inhoud zo belangrijk is. Maar er zijn nog veel meer redenen waarom u zich zou moeten richten op het vinden van hoogwaardige media-inhoud voor uw website. Ten eerste zullen mensen eerder op media-inhoud klikken dan dat ze uw tekst lezen. Dus als u media-inhoud op uw site hebt, is de kans groter dat u de aandacht van uw bezoeker trekt. En als u media-inhoud van hoge kwaliteit op uw site hebt, kan dat uw website helpen hoger te scoren in de resultaten van zoekmachines. En niet alleen op korte termijn, maar ook op lange termijn.